一直以來都很喜歡Norah Jones(諾拉瓊絲),
在她發行第三張專輯《Not too late》,
這幾天聽後的感覺,跟以前的風格有很大的迥異。

原來的她蛻變略帶成熟中有著小女人的可愛,
曲風也增添了更多以往沒有嘗試的風格,
而且中間串場音樂用了許多不是樂器的樂器,或是很樸實的木吉他之類。

姑且不論她過去讓我深愛的鋼琴彈奏曲風,
一個人坐在鋼琴前,唱著抒情慵懶的What am I to you,
夾著淡淡悲傷的爵士藍調;
或是 在Sunrise的MV中那有點純樸的歌手模樣,
都讓我喜愛!
Don’t know why 或是Come away with me也陪伴我好長一段時間…

這張專輯評論,實在不容我贅述,
不如大家到Norah Jones剛成立的中文部落格(<-按此)去爬文或是看MV,會更清楚一點。

以下,我放了一首她這張新專輯帶點可愛曲風的”Little Room”!
<當然,如果有人可以幫我翻成中文,我會很感激……>

歌詞
Little Room

You and me and,
Me and you,
In my little room,
There's room enough for us to do,
The things we like to do.

Oops, I hit my elbow on the doorknob,
Its right there,
It's by the bed next to my head,
But I don't even care.

There's stars up on the wall,
And they all glow in the dark,
And we can hear the children playing,
Outside in the park.
There's bars on the window,
And if there were a fire,
We'd burn up for sure,
But that's just fine by me 'cause,
We would be together ever more.

In this little room,
In the big city we're so far,
From the people that we knew in,
My big ol' blue car.

But if we stick together,
Then I know we'll be ok,
'cause when it gets too cold outside,
This room is where we'll stay.

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 水世界 的頭像
    水世界

    水的部落格

    水世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()